36.- La pràctica d'entrenament lúdic de càlcul comentalista en sentit comú cooperatiu bó, bonic i sostenible. Cooppel.-

EN CONSTRUCCIÓ

Ateneu de Tarragona, 08 de juny de 2023
El càlcul comentalista aplicat a l'acompanyament del dol


Cooppel. 

Marca d'identitat i de garantia de qualitat

Pel sentit comú cooperatiu bo, bonic i sostenible

A.- MARC CONCEPTUAL I PANORAMA APLICATIU

El càlcul comentalista en la vida real.-

La pràctica d'entrenament lúdic de càlcul comentalista  Cooppel.- 

Cooppel: la pràctica d'entrenament lúdic de comprensió per a recordar i en el temps futur de recordar comprenent, amb estratègies en certesa i seguretat evident o comprovable. Cooperació pel sentit comú, del bé, de la bondat i de la bellesa.

Valors de la sostenibilitat, ecologia i economia mental. La credibilitat, l'ocupació i la motivació mental (CoM).

Càlcul comentalista és pensar amb totes les circumstàncies possibles amb comentaris en sentit cooperatiu mental i resoldre problemes reals amb processos mentals que permet determinar un valor comprensiu a partir de certes dades. El càlcul comentalista serveix per a prendre decisions certes i segures dins del marc de la Teoria dels Nombres Decisioris i de la Ment Fràgil en la tesi de la Neurodecisiologia Comentalista.

Càlcul comentalista pot ser matemàtic o clarament procedimental amb algoritmes i equacions amb llenguatge simbòlic, a la fi de comprendre les situacions i les relacions amb els altres construint la identitat personal i compartida de forma interpersonal o en el grup.

Aplicacions del càlcul comentalista o Cooppel i els seus tipus segons la forma i la intenció:

1.- Mentoria aprenentatge a persones:

Conversa amiga, conversa en apostolat, conversa en apostolat espiritual. Aplicable en atenció al dol, català oral, drets humans i de la natura, etc.a centres de dia i a residències assistides. En associacions civils. En apostolat en persones i grups oberts o cristians definits.

2.-  Mentoria empoderadora a persones en negociació i mediació de qüestions, problemes i/o conflictes.-

Negociació, mediació i acords, seguiment d'acords i satisfaccions compartides. Aplicable en la negociació i en la mediació de tots els camps: veïnal, en associacions, en relacions amb administracions públiques i locals, etc.

3.- Mentoria a persones en suport a les competències mentals i d'aprendre a aprendre sempre i a tot arreu.-

Conversa en aprenentatge matemàtic i altres llenguatges verbal, audiovisual, artístic, etc. Aplicable en el suport Cooppel a les famílies amb menors d'edat, a escoles i instituts

4.- Estudi i investigació-acció de models i principis científics i humanistics aplicables a la vida de les persones.-

Anàlisi comprensiu després del record i l'aplicació amb control sistèmic inclusiu de models i sistemes en disponibilitat científica creativa i cooperativa disponible en compartir.

El càlcul comentalista és el com, construir comprensió compartida amb llenguatge propi... és pràctica reflexiva, investigació acció, és ocupació del temps amb solidaritat, voluntariat social, servei comunitari i aprenentatge servei.

B.- APLICACIONS I EXEMPLES.-

Aplicació de tipus 3 en la matemàtica i el càlcul mental.

Exemples de fonts per a desenvolupar aprenentatges insòlits Cooppel. En matemàtica.

https://chat.whatsapp.com/IBkFmTJaUx0EYfngxx5ZW5

Resolució de càlcul comentalista de les arrels quadrades.

https://www.youtube.com/watch?v=sUyJnT3PbHo

https://www.youtube.com/@MatesMike


Com funciona el càlcul comentalista?

1.- Primer visionar i comprendre els passos en una font sigui digital o personal.

2.- Elaborar targetes Cooppel per a trobar l'"Estel Cooppel" de cadascú. L'"Estel Cooppel" és un esquema mental "translector neuromobilitzat recordable disponible (PeDM)" pel qual ara recordem i comprenem la situació a resoldre.

3.- Ensenyar els trucs a altres de com recordar i com resoldre mentalment, mostrar exemples de targetes del com i resoldre els problemes pràctics de la vida quotidiana amb comentaris mentals cooperatius. Aprendre de la diversitat, en creativitat i en comunicació pel sentit cooperatiu

Exemple arrels quadrades:













Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

38.- Iniciativa de presentar una proposta TED com a mínim a les organitzacions promotores TED.-

22.- ESTUDI.- Reestructuració funcional i pragmàtica de les raons associatives de la Causa Cooppel per la Pau per a 2023.-

35.- Ponència a l'Ateneu de Tarragona: Com acompanyar en el procés de dol?.-