ASPECTES MÉS SIGNIFICATIUS DE LA VIDA DE J.M. FERRAN
A.- Biografia cronològica de seleccionador de personal.-
B.- Tipologia de la selecció de personal segons la relació amb la professionalitat i el voluntariat investigador educatiu.-
C.- Tipologia en la selecció de personal segons la motivació MASLOW i segons els nivells de KOHLBERG
A.- Biografia de seleccionador de personal.-
Tota la vida recercant, acollint i seleccionant personal, i acompanyant disponible.- 1976-2021 Pluja de dades
1976-79.- Projecte Això ... Aleixarenc. Primera i única revista catalanista, clandestina i de plena llibertat d'expressió.
1980-81.- Projecte ALBAIN. Alfabetització Bàsica Inicial mestre alfabetitzador com a recluta i soldat en servei militar obligatori, Extensió Cultural Campamento de San Pedro Colmenar Viejo Madrid.
1985.- Projecte EJTA: Escacs Digital 1985, Jocs Toponímics 1989 i APCIISE 1996 Invenció i creació de jocs didàctics lleugers, àgils, fungibles de fabricació pròpia
1986.- Ceradai (1986-2021) i ICE-UPC (1986-90) Formació permanent del professorat
1987- 2017.- JPDNU 1990, 1994, 1998, 2002 DdP 2017
1989.- Filoradiofonista LPiLP i SDLL EMT'S (1989-1994) a ràdio sant Pere i sant Pau i a ràdio Fòrum (1989-91) convertit en Tarragona Ràdio 1991-95
1990.- CIRIT (1991-92) Organitzador de dos simposis a la UB de Tarragona
1995.- ASCÓ. Membre de Tribunal seleccionador de personal en les llars municipals d'Ascó.
1999.- FaPAC- Tarragona 1999-2009
2002.- CEE- Seminari Integració 2003 Projecte de les Necessitats Educatives Lingüístiques i la Llei d'Estrangeria. Selecció de cooperants
2003- 11 EAP SEZ Baix Camp (2003-04) Tarragonés B (2004-11)
2004.- ACIHCE, Iberoamericà. 2000-2002 EXPERTIA.COM selecció de casos
2008.- PriOreM PrioRaT 2008-2021 Selecció de participants i de radioients actius
2011-17 INS AdMiF Professor Especialista d'Orientació Educativa.
2020 Centre d'Estudis del Priorat (CeP)
2021- AAVV VdC Presidència en funcions
SELECCIONADOR, MEDIADOR I NEGOCIADOR ???
Pedagogia segle XXI
Cooppel: Com ajudar a projectes en crisi i com demanar ajuda i que ens diguin que si
https://factorhuma.org/ca/actualitat/blog-factor-huma/14297-com-demanar-ajuda-i-que-ens-diguin-que-si
B.- Tipologia de la selecció de personal segons la relació amb la professionalitat i el voluntariat investigador educatiu.-Tres tipus:
1.- Seleccionador professional.-
1.- SMO ALBAIN 1980-81 reclutes pel seu nivell acadèmic i professional per companyies i presencials i per valoració dels tests i proves en comandància.
2.- ICE-UB 1985 i ICE-UPC 1986-92 Selecció de personal per formar part de grup de treball o seminari de formació de formadors de professorat
3.- JDPDNU 1987- 2005 Delegat de prevenció Riscos i seguretat Laboral 1995-2017
4.- Jocs Toponímics 1989 Selecció de personal docent per dur a terme les proves d'aplicació del projecte Jocs Toponímics becat pel Departament d'Ensenyament i amb ajuda de l'ICE- Zaragoza
5.- ASCÓ 1995 concurs oposició seleccionador de una direcció i dos professional de la Llar Municipal (Funció Pública- Administració Local)
6.- FaPAC 1999-2009, selecció de temes i persones responsables en es AMPES per a dur a terme xerrades tipificades.
7.- Consell escolar del Estado 2002-2005. Consejo Escolar del Estado. Seminari sobre Integración escolar 2003-04 Estudio sobre las necesidades educativas lingüísticas.
8.- EAP. Seleccionador de personal de casos a petició del professorat. 2003-11
9.- CeN 2006-07
10.- INS AdMiF selecció de casos i atenció més individualitzada, priorització d'intervencions
11.- Jutjat de Pau 2020-25 Projecte +JuST. Mediació
2.- Seleccionador en l'aplicació professional.-
1.- Projecte ALBAIN- 1980-81 personal d'extensió cultural: personal docent que estaran destinats a extenció cultural com a mestres alfabetitzadors.
2.- ICE-UPC 1986-1992, entre el professorat participant per a dur a terme tasques de recerca.
3.- Escacs Digital, 1985 amb el suport ICE- Universidad de Zaragoza
4.- Mètode DAI, 1990, amb ajuda de la Societat Catalana de Pedagogia filial de l'Institut d'Estudis Catalans
5.- APCIISE, 1995, la distància entre informar-se i decidir-se, amb ajuda de la Societat Catalana de Pedagogia filial de l'Institut d'Estudis Catalans
3.- Seleccionador en projectes de voluntariat en investigació educativa, lliurement sense contracte de cap sou o retribució, al contrari amb cost personal o familiar reduït o assumible.-
1976 A...A 1976 Alfabetització cultural democràtica
1986 Ceradai 1986-2021 Promoció cultural cost econòmic reduït amb desenvolupament d'alta implicació pública 1989-2021, 1995-2017 Formació del professorat, selecció de formadors de formadors i de formadors.
1989 Filoràdiofonista, selecció de personal responsable d'escoles i instituts, de pares i mares, persones participants i menors d'edat alumnes d'esmentades escoles.
1990-91 CIRIT organització de dos simposis en la UB de Tarragona
1990 Mediació docent, pares i mares i personal en general. Veïnal 2000-21
2000- 2002 Atenció en XPERTIA.COM seleccionador de casos. 2004- Premi honorífic selecció de tres casos, confiança en el personal del ACIHCE
2008.- PriOreM PrioRaT. Selecció de participants i promoció d'actes culturals 2008-21 en el programa més qualificat
2012.- Causa Cooppel per la Pau. Projecte. Selecció de persones i professionals en el suport a la Causa. Selecció de persones amb le seves famílies. Selecció associacionista. Selecció de famílies i intervenció amb menors d'edat:
2018 FeCPM 2018-22 Selecció de personal adequat per aconseguir els objectius de ser coneguts, de tramitar la renovació d'Estatuts i de promoure el reconeixement a les diòcesis
2018 Vida Creixent. Selecció de persones membres, animadores de grup, persones que poden afavorir la creació de grups i influència en la coordinació interdiocesana.
2019 CeP. Selecció de membres del Consell de Redacció, del Consell Assessor i membres de la Junta. Centre d'Estudis del Priorat.
2021 AAVV Verge del Carme Selecció de personal per a la Junta, Consell d'Opinió i de Participació i persones i comerços del barri en 12 carrers i ddues places.
C.- Tipologia en la selecció de personal segons la motivació MASLOW i segons els nivells de KOHLBERG, tot considerant l'agent executiu i el personal usuari. Guions de l'Anàlisi Transaccional.
Els cinc tipus d'ocupació segons els beneficis sistèmics: 1.- Personal- oci, 2.- Familiar, 3.- Cívic, 4.- Voluntariat i 5.- Laboral o feina (formació (APS) o exercici professional)
Tres tipus:
1.- Responsable d'un projecte, es propaga l'interès en el col·lectiu o àmbit, es recerca personal, es convida, s'adscriuen pocs o més quantitat, compromís lliure sòlids o líquids, autoexclusió inicial o progressiva. Temps fora de la feina.
2.- Responsable per projectes, hi han aspirants, selecció per competències i per confiança. Compromisos més sòlids i definits amb tasques i termini. Temps que pot ser fora de la feina com dins de la feina.
3.- Seleccionador professional per projectes o previsibles projectes en el futur (dins del temps de la feina):
3.1.- Selecció de personal per a la classificació i oferta als seleccionats de promoció personal i de qualificació laboral
3.2.- Selecció de personal per projectes, on surten uns elegits. Podent ser que hi hagi molta demanada o poca
Una faceta i una mirada professional i de voluntariat social d'investigació educativa.
Agent seleccionador, mediador i negociador per projectes
J.M. Ferran
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada