14.- Discurs de DALT Cooppel del dia 16 de desembre de 2021.-
Guió del protocol:
Des de 2007 i el dia anual local tarragoní des de 2012
X Dia Anual Local Tarragoní (D.A.L.T. del) Cooppel.-
https://agendaanims.blogspot.com/2021/10/66-dia-anual-local-tarragoni-cooppel-el.html
Llocs històrics:
Plaça Corsini- Correus inici 2012, IMET, Antiga Audiència i Ateneu de Tarragona.
El dijous 16 de desembre de 2021 a les 19 hores a l'Ateneu de Tarragona.-
Centenari del naixement de Paulo Freire. La pedagogia crítica. Aprendre a fer preguntes
La pedagogia en general. La pedagogia universal, familiar i professional. La pedagogia cooperativa creativa comunicativa Cooppel d'aprendre a aprendre sempre, constructiva de la Pau en la Ment de les Persones i pels ODS 2030, en el marc del Disseny Universal dels Aprenentatges.
Pel Dia Internacional de la Pedagogia professional.
1.- 19 H.- Presentació del DALT Cooppel 2021
Tot seguit exposició oral i col·loqui:
Pla Cooppel per la Pau.
Cooppel:
Cooperació pel sentit comú, pel valor afegit i per record mental competent en l'aprendre a aprendre sempre per construir la pau en la ment de les persones (UNESCO) envers en el present amb els ODS 2030 de les Nacions Unides en el Dret Humà al Disseny Universal dels Aprenentatges.
Cooppel: Pràctica d'entrenament cooperatiu lúdic mental. Cooperar pel sentit comú i pel saber creatiu
VALORS I PRINCIPIS DEL COOPPEL
Principis científics
Principis d'atenció i ajuda solidària: persones i les seves famílies amb rols de persones soles, persones amb rol de pare o mare, persones amb rols associatius.
Principis d'eficàcia: interpersonal, pares-mares i menors d'edat, colles i grups reduïts. Versus el món acadèmic i formal (educació).
Principis ètics dels Drets Humans, aprendre a preguntar i cercar respostes, aprendre a ser creatius i comunicatius amb respecte i actitud solidària amb l'altra.
Actualment portem a terme la pràctica del Cooppel en el:
- Món veïnal Tarragona ciutat
https://tarracooppel.blogspot.com/2021/10/22-taula-rodona-lateneu-dijous-dia-25.html
- Món educatiu: Projecte C@M.ins
https://cooppelcaminsmartiifranques.blogspot.com/
Comunitat d'aprenentatge cooperatiu (Cooppel) per a l'empoderament relacional entre pares, mares i fills/es en la tasca escolar obert a la ciutat i a l'entorn en activitats en família o en colla de persones i de famílies.
- Món cultural:
Ateneu de Tarragona i Centre d'Estudis del Priorat (CeP)
- Món del voluntariat:
Voluntariat social, FCVS (2001), Voluntariat per la Llengua (2003), Plataforma per la Llengua.
MARC TEÒRIC DEL COOPPEL.-
Neurociència, psicologies, autories i referents. PÒLVORA-DINAMITA
Incloure, sumar amb creativitat per a multiplicar
El conveni APS amb la URV en TRFG i altres
La viabilitat laboral i econòmica del Pla Cooppel: La Federació Cooppel.
Els reconeixements DIAMANT 2012-22 de la Causa Cooppel per la Pau:
https://agendaanims.blogspot.com/2021/03/20-reconeixements-diamant-de-la-causa.html
La millora de l'aprendre a aprendre sempre, el rendiment acadèmic, l'actitud a aprendre, la creativitat i la comunicació per a una satisfacció sistèmica personalitzada.
Pràctica reflexiva Cooppel:
Taxonomia de Bloom i el Cooppel.
Observació del nostre univers mental de com aprenem a aprendre sempre:
Silenci, com funcionen les peces mentals, els moviments algorítmics mentals, les equacions mentals dels algoritmes mentals, la pràctica d'entrenament lúdica i les trobades.
Principals Jocs estables Cooppel Solidaris de rols, d'estratègies i de taula i de taulers (JeC'S):
1.- Cooppel Escacs basat en el Teoria de la Intel·ligència del PASS dels Sabers de Dra Carme Timoneda (TiPS). Jocs de Taula i de Tauler.
2.- Cooppel Rols basat en la dinàmica d'equips cooperatius del Dr. Pere Pujolàs i la construcció dels coneixements com si fossin aliments. Jocs de Taula i de Tauler.
3.- Cooppel Dames basat en les Constel·lacions Familiars. Jocs de Taula i de Tauler.
4.- Cooppel Dòmino basat en les associacions de les paraules i significats i les seves famílies (etimologia, semàntica, lèxic, morfosintaxis, etc,) Jocs de Taula.
5.- Cooppel Patrons relacionals: tipus de relacions tenim a la família. Conte i la metàfora literària i les constel·lacions familiars. Jocs Orals i de Taula.
6.- Construïm el nostre estil mental vital personalitzat. Jocs reflexius i d'expressió plàstica i musical.
7.- Quatre Jocs Cooppel FALL (Fungibles, Àgils, Lleugers) de taula i de tauler:
Escacs Digital, 1985;
Jocs ToP (Toponímics),1989;
Mètode DAI de seguiment dels progressos de l'alumnat per a la coavaluació i l'autoavaluació,1990;
Jocs de rol en la distància entre informar-se i decidir-se (APCIISE), 1996.
2.- 19,15 H.
- Els TDR de cinc estudiants de BAT i la seva experiència en el Cooppel Institut Martí Franquès: Blanca, Cristina, Daia, Judith i Maria.
- Testimoni familiar
- TRFG Nàdia Nieto URV
3.- 19,30 H. Taula rodona institucional: 5 persones.
Dra Pilar Iranzo, professora, en representació de la Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia (FCEP) i de Pedagogia de la URV. Dra Pilar Iranzo
Paula Varas González, quarta tinenta d’alcalde i consellera de Participació Ciutadana, Districtes i Nova Ciutadania
Francesc Roca, regidor de l'ajuntament de Tarragona i exdirector i professor d'institut.
Josep Maria Ferran, responsable de la Causa Cooppel per la Pau
Luís Quismondo, d'ASCASUD (Voluntariat Sènior d'Assessorament Empresarial).
20,15 H Cloenda.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada