17.- Nou informe de la UNESCO en marxa
Es tracta de conèixer i assumir el nou informe de la UNESCO.
"Reimaginar junts el nostre futur: un nou contracte social per a l'educació.-
Així va ser amb Aprendre a ser (Informe Faure, de 1972), L'educació enceta un tresor (o Informe Delors, de 1996, el meu favorit) i Repensar l'educació (de 2015). A finals de l'any passat la Unesco va produir un text que, tot i que cita poc als precedents, dona continuïtat al seu esperit.
Encara no hi ha una versió en espanyol, però feu la traducció literal del títol: Reimaginar junts el nostre futur: Un nou contracte social per a l'educació. Els conceptes centrals, reimaginar i contracte social, són els eixos articuladors d'un argument complex, de vegades confús (potser pel nombre de plomes que van participar en la redacció o per evitar la incorrecció política), ple de suggeriments valuosos i pensaments que poden ser de profit per alimentar raonaments a la plaça pública i l'acadèmia.
Previ a les reflexions de re-imaginació, l'informe presenta un diagnòstic de les desigualtats, ineficiències, desafiaments no afrontats i, en casos, la manca de transparència en les relacions a l'interior dels sistemes escolars; parla molt dels docents, però gairebé res dels sindicats de mestres. Descriu un panorama que fins i tot abans de la pandèmia semblava ruïnós.
Un nou informe de la UNESCO – Educació Futura (educacionfutura.org)
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada