31.- Jocs insans Mentals (JiM) implicats en les relacions interpersonals com a barrera en l'autèntica comunicació sana, justa i positiva.-

Aprendre la "Conversa @juda amb Lectura Compartida social" (C@LCs) és aprendre a millorar.

Trobar el sentit comú cooperatiu fa que estiguem més disponibles a tenir comunicació positiva (Cooppel).

 Vegem els jocs insans mentals també denominats com a Jocs Barrera (J.B.)

Primer hem d'identificar en tota comunicació els rols de la comunicació, de les narratives i de la motivació: 

El triangle dramàtic.

https://www.noemiguillamonpsicologiabarcelona.com/el-triangle-dramatic



Saben en quin rol hem moc jo i el que es mou l'altra, veure com els rols canvien en una mateixa transacció es quan puc observar i analitzar el comportament des de l'ètica.

Jocs mentals relacionals com a barrera en l'autèntica comunicació sana, justa i positiva. Ens fan sentir presoners i esclaus de circuits tancats que fan la comunicació malalta des del punt de vista afectiu i emocional, és injusta amb l'altra i negativa pels seus efectes.

Cal restaurar, resoldre i prevenir dins de la comunicació, ja que les relacions humanes són molt importants per al benestar emocional i la qualitat de vida personals i en família.

Cal tallar l'escalada de violència des de la violència moral, psicològica, emocional a la material fins a la considerada més greu, a la física

A.- Identificar, analitzar i interpretar:

La ment reacciona amb un o més dels quatre camps que a vegades estan combinats.

Els quatre camps són:

1.- Els Jocs de Poder (J.Po.) que són conscients.-

https://acat.cat/los-juegos-de-poder/

2.- Els Jocs Psicològics (J.Ps.) que són inconscients.-

https://acat.cat/ca/instruments-analisi-transaccional/jocs-psicologics-manipulacions-toxicitat/

https://www.facilitadores-alfa.org/wp-content/uploads/2020/11/Los-juegos-psicologicos-segun-el-Analisis-Transaccional.-Rafael-Saez-Alonzo.pdf


Els denominats aquí a sota com a jocs psicològics són en realitat jocs educatius relacionals. No són jocs psicològics. Són jocs per a observar, jugar i millorar en grup.

https://ca.healthy-food-near-me.com/psychological-games-for-children-tatiana-obraztsova/


3.- Els Mecanismes de Defensa (M.D.), són inconscients.


https://psicologiaymente.com/psicologia/mecanismos-de-defensa


4.- I les Creences Limitants (C.L.), en part són conscients i en part inconscients: 

https://www.coach.cat/2019/03/03/com-modificar-les-teves-creences-limitants-guia-practica/




B.- Aprendre a saber intervenir i saber aprendre a organitzar-se
Com resoldre problemes. Com motivar i millorar la comunicació.-


És qüestió de consells o que hom aprengui per si sol a prendre decisions i acords? Serveixen els donar consells?

"COMENTAL"
Com va la marxa de la tesi postulant aconsellant Cooppel per la Pau?
Primer cal que tothom conegui com funciona la comunicació negativa.
Segon com podem ajudar als demés per a fomentar la comunicació positiva?
La identificació de problemes i com plantejar solucions o resolucions.
Cal construir a partir de valors els límits i les normes per a què es pugui viure en convivència democràtica activa.
Cal utilitzar els recursos de l'entorn de salut, culturals, educatius i socials.
Si les persones eliminéssim els jocs de poder, psicològics i de creences limitants tindríem més pau més a prop i en tots els nivells.
A l'escola i a l'institut s'ensenya com funciona l'aparell digestiu a la primària i a l'ESO en cada curs i no s'ensenya com funciona la nostra ment i perquè ocupa el temps en jocs insans mentals.



Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

22.- ESTUDI.- Reestructuració funcional i pragmàtica de les raons associatives de la Causa Cooppel per la Pau per a 2023.-

40.- Què és la FLiRT de la COVID ? .-

10.- INFORME SiS. Els Dos Nous CoDIS Ètics 23. Estratègies per a la construcció de la pau en la ment de les persones.-